FANDOM

ワールドツアー (World Tour) とは、『ソニック&オールスターレーシング TRANSFORMED』の基礎的なゲームプレイモード。ワールドツアーはキャリアモードにあり、計58のミッションがある。

概要 編集

各ミッション/イベントは、4段階の難易度とミッションから獲得する4つのスターがある各ツアーでプレイ可能。

メダル 難易度 完走で得られるスター
Cclass.png Easy 40px
Bclass.png Medium 2star.png
Aclass.png Hard 3star.png
Sclass.png Expert 4star.png

イベントは各々に難易度設定つきで9種類ある。

アイコン 名称
Battlech.png Battle Race
Boosdch.png Boost Challenge
Drfitch.png Drift Challenge
Pursuitch.png Pursuit
Racech.png Race
Ringch.png Ring Race
Sprintch.png Sprint
Traffich.png Traffic Challenge
Vsch.png Versus

ツアー 編集

ワールドツアーには計6のツアーがあり、ツアーごとに10のミッションがある。しかし最初のツアーは Sunshine Coast であり、8つのミッションある。

Sunshine Coast 編集

SUNSHINEtour.png

Sunshine Coast。

Sunshine Coast とは、『ソニック&オールスターレーシングTRANSFORMED』の最初のツアーである。ツアーにはイベントとミッションを通して集められる計24のスターがある。『スーパスター・ショーダウン』をアンロックするときにエキスパートモードがアンロックされていれば計32のスターを集めることができる。

Sunshine Coast でアンロックできるキャラクター 編集

画像 名前
Smabaunlock.png アミーゴ

イベント 編集

トラック 名前 イベント
Sunshinemission1.png Coastal Cruise Beat your Rivals to the Finish Line!
Sunshinemission2.png Canyon Carnage Beat your Rivals to the Finish Line!
Sunshinemission3.png Downtown Drift Drift inside zones to earn time. Pass every checkpoint to win!
Sunshinemission4.png Battlezone Blast Beat your Rivals to the Finish Line!
Sunshinemission5.png Studio Scrapes Eliminate Rivals in a series of Showdown Races!
Sunshine6.png Monkey Mayhem Beat your Rivals to the Finish Line!
Sunshine7.png Roulette Rush Boost to stop the clock. Pass every checkpoint to win!
Sunshine8.png Starry Speedway Beat your Rivals to the Finish Line!

Frozen Valley編集

Frozenvalley.png

The Frozen Valley.

Frozen Valley とは、『ソニック&オールスターレーシングTRANSFORMED』の第2のツアーである。 ツアーにはイベント/ミッションを通して入手できる計30のスターがある。『スーパスター・ショーダウン』をアンロックするときにエキスパートモードがアンロックされれば計40のスターを入手できる。

Frozen Valley でアンロックできるキャラクター 編集

画像 名前
Danicabad.png ダニカ・パトリック
Shadowred.png シャドウ・ザ・ヘッジホッグ

イベント編集

トラック 名前 イベント
Frozen1.png Studio Scurry Beat your Rivals to the Finish Line!
Frozen2.png Tricky Traffic Dodge waves of traffic and pass every Checkpoint in time!
Frozen3.png Banana Boost Boost to stop the clock. Pass every checkpoint to win!
Frozen4.png Snowball Shakedown Beat your Rivals to the Finish Line!
Frozen6.png Seaside Scrap Eliminate rivals in a series of showdown races!
Frozen5.png Pirate Plunder Beat your Rivals to the Finish Line!
Frozebefore7.png Snaking Skies Get through rings to avoid loosing time. Pass every checkpoint to win!
Frozen7.png Shinobi Scramble Beat your Rivals to the Finish Line!
Frozen8.png Graffiti Groove Beat your Rivals to the Finish Line!
Frozen9.png Neon Knockout Survive the Race or beat you Rivals to the Finish Line!

Scorching Skies編集

Scorche.png

Scorching Skies.

Scorching Skiesとは『ソニック&オールスターレーシングTRANSFORMED』の三番目のツアー。 ツアーにはイベント/ミッションで集められる30のスターがある。『スーパスター・ショーダウン』を行録するときにエキスパートモードがアンロックされると、計40のスターを集められる。

Scorching Skies でアンロックできるキャラクター 編集

画像 名前
Ihaveacrushonnights.png ナイツ
Vysechan.png ヴァイス

イベント 編集

トラック 名前 イベント
Scorch1.png Adder Assault Beat your Rivals to the Finish Line!
Scorch2.png Keil's Carnage Dodge waves of traffic and pass every Checkpoint in Time!
Scorch3.png Dreamy Drive Beat your Rivals to the Finish Line!
Scorch4.png Sunshine Slide Drift inside zones to earn time. Pass every checkpoint to win!
Scorch5.png Carrier Crisis Beat NiGHT's best lap time!
Scorch6.png Rogue Rings Pass through rings to avoid loosing time. Pass every Check point to win!
Scorch7.png Sanctuary Speedway Beat your Rivals to the Finish Line!
Scorch8.png Seaside Skirmish Chase down the tank and destroy it!
Scorch9.png Shrine Time Best Joe Musashi's best lap time!
Scorch10.png Hangar Hustle Chase down the tank and destroy it!

Twilight Engine編集

Twily.png

Twilight Engine

Twilight Engineとは、『ソニック&オールスターレーシングTRANSFORMED』の4番目のツアー。 ツアーにはイベントやミッションで集められる計40のスターがある。『スーパスター・ショーダウン』を行録するときにエキスパートモードがアンロックされると計40のスターを集められる。

Twilight Engine でアンロックできるキャラクター 編集

画像 名前
Muchahi.jpg ジョー・ムサシ
Phudin.jpg プリン

イベント 編集

トラック 名前 イベント
Undertaker Overtaker Beat your Rivals to the finish line!
Booty Boost Boost to stop the clock. Pass every checkpoint to win!
Monkey Brawl Survive the race and beat your rivals to the finish line!
Ruin Run Pass through rings to avoid losing time. Pass every Check point to win!

おまかせWiki