FANDOM

ワールドツアー (World Tour) とは、『ソニック&オールスターレーシング TRANSFORMED』の基礎的なゲームプレイモード。ワールドツアーはキャリアモードにあり、計58のミッションがある。

概要 編集

各ミッション/イベントは、4段階の難易度とミッションから獲得する4つのスターがある各ツアーでプレイ可能。

メダル 難易度 完走で得られるスター
Cclass Easy 40px
Bclass Medium 2star
Aclass Hard 3star
Sclass Expert 4star

イベントは各々に難易度設定つきで9種類ある。

アイコン 名称
Battlech Battle Race
Boosdch Boost Challenge
Drfitch Drift Challenge
Pursuitch Pursuit
Racech Race
Ringch Ring Race
Sprintch Sprint
Traffich Traffic Challenge
Vsch Versus

ツアー 編集

ワールドツアーには計6のツアーがあり、ツアーごとに10のミッションがある。しかし最初のツアーは Sunshine Coast であり、8つのミッションある。

Sunshine Coast 編集

SUNSHINEtour

Sunshine Coast。

Sunshine Coast とは、『ソニック&オールスターレーシングTRANSFORMED』の最初のツアーである。ツアーにはイベントとミッションを通して集められる計24のスターがある。『スーパスター・ショーダウン』をアンロックするときにエキスパートモードがアンロックされていれば計32のスターを集めることができる。

Sunshine Coast でアンロックできるキャラクター 編集

画像 名前
Smabaunlock アミーゴ

イベント 編集

トラック 名前 イベント
Sunshinemission1 Coastal Cruise Beat your Rivals to the Finish Line!
Sunshinemission2 Canyon Carnage Beat your Rivals to the Finish Line!
Sunshinemission3 Downtown Drift Drift inside zones to earn time. Pass every checkpoint to win!
Sunshinemission4 Battlezone Blast Beat your Rivals to the Finish Line!
Sunshinemission5 Studio Scrapes Eliminate Rivals in a series of Showdown Races!
Sunshine6 Monkey Mayhem Beat your Rivals to the Finish Line!
Sunshine7 Roulette Rush Boost to stop the clock. Pass every checkpoint to win!
Sunshine8 Starry Speedway Beat your Rivals to the Finish Line!

Frozen Valley編集

Frozenvalley

The Frozen Valley.

Frozen Valley とは、『ソニック&オールスターレーシングTRANSFORMED』の第2のツアーである。 ツアーにはイベント/ミッションを通して入手できる計30のスターがある。『スーパスター・ショーダウン』をアンロックするときにエキスパートモードがアンロックされれば計40のスターを入手できる。

Frozen Valley でアンロックできるキャラクター 編集

画像 名前
Danicabad ダニカ・パトリック
Shadowred シャドウ・ザ・ヘッジホッグ

イベント編集

トラック 名前 イベント
Frozen1 Studio Scurry Beat your Rivals to the Finish Line!
Frozen2 Tricky Traffic Dodge waves of traffic and pass every Checkpoint in time!
Frozen3 Banana Boost Boost to stop the clock. Pass every checkpoint to win!
Frozen4 Snowball Shakedown Beat your Rivals to the Finish Line!
Frozen6 Seaside Scrap Eliminate rivals in a series of showdown races!
Frozen5 Pirate Plunder Beat your Rivals to the Finish Line!
Frozebefore7 Snaking Skies Get through rings to avoid loosing time. Pass every checkpoint to win!
Frozen7 Shinobi Scramble Beat your Rivals to the Finish Line!
Frozen8 Graffiti Groove Beat your Rivals to the Finish Line!
Frozen9 Neon Knockout Survive the Race or beat you Rivals to the Finish Line!

Scorching Skies編集

Scorche

Scorching Skies.

Scorching Skiesとは『ソニック&オールスターレーシングTRANSFORMED』の三番目のツアー。 ツアーにはイベント/ミッションで集められる30のスターがある。『スーパスター・ショーダウン』を行録するときにエキスパートモードがアンロックされると、計40のスターを集められる。

Scorching Skies でアンロックできるキャラクター 編集

画像 名前
Ihaveacrushonnights ナイツ
Vysechan ヴァイス

イベント 編集

トラック 名前 イベント
Scorch1 Adder Assault Beat your Rivals to the Finish Line!
Scorch2 Keil's Carnage Dodge waves of traffic and pass every Checkpoint in Time!
Scorch3 Dreamy Drive Beat your Rivals to the Finish Line!
Scorch4 Sunshine Slide Drift inside zones to earn time. Pass every checkpoint to win!
Scorch5 Carrier Crisis Beat NiGHT's best lap time!
Scorch6 Rogue Rings Pass through rings to avoid loosing time. Pass every Check point to win!
Scorch7 Sanctuary Speedway Beat your Rivals to the Finish Line!
Scorch8 Seaside Skirmish Chase down the tank and destroy it!
Scorch9 Shrine Time Best Joe Musashi's best lap time!
Scorch10 Hangar Hustle Chase down the tank and destroy it!

Twilight Engine編集

Twily

Twilight Engine

Twilight Engineとは、『ソニック&オールスターレーシングTRANSFORMED』の4番目のツアー。 ツアーにはイベントやミッションで集められる計40のスターがある。『スーパスター・ショーダウン』を行録するときにエキスパートモードがアンロックされると計40のスターを集められる。

Twilight Engine でアンロックできるキャラクター 編集

画像 名前
Muchahi ジョー・ムサシ
Phudin プリン

イベント 編集

トラック 名前 イベント
Undertaker Overtaker Beat your Rivals to the finish line!
Booty Boost Boost to stop the clock. Pass every checkpoint to win!
Monkey Brawl Survive the race and beat your rivals to the finish line!
Ruin Run Pass through rings to avoid losing time. Pass every Check point to win!

おまかせWiki